Θεσμικές ενέργειες στις οποίες οφείλουν να προβούν οι Γενικοί Γραμματείς Δήμων και Εκτελεστικοί Γραμματείς Περιφερειών έως τις 15 Ιανουαρίου στο πλαίσιο νέων υποχρεώσεων των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού

Θεσμικές ενέργειες στις οποίες οφείλουν να προβούν οι Γενικοί Γραμματείς Δήμων και Εκτελεστικοί Γραμματείς Περιφερειών έως τις 15 Ιανουαρίου στο πλαίσιο νέων υποχρεώσεων των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού

Όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει η Αναβάθμιση Α.Ε. (βλ. ΕΔΩ και ΕΔΩ), οι Δήμοι και οι Περιφέρειες της χώρας συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των φορέων που υποχρεούνται, μέσω των υπόχρεων/ευθυνόμενων προσώπων που ο νόμος ορίζει σε κάθε περίπτωση, ήτοι τους Γενικούς Γραμματείς των Δήμων και τους Εκτελεστικούς Γραμματείς των Περιφερειών, για:

(α) τη συλλογή στοιχείων οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας και δραστηριότητας των ΟΤΑ και των νομικών προσώπων αυτών και τη δημοσίευση, κατόπιν επεξεργασίας, δεικτών μέτρησης και αξιολόγησης των επιδόσεών τους στον Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο deiktesOTA.gov.gr) κατ’ εφαρμογή του άρθρου 33 του ν. 5056/2023 (Α΄ 163).

(β) την εγγραφή και διαβίβαση στοιχείων στο Μητρώο Υπόχρεων Υποβολής Ετήσιου Αρχείου Εισοδημάτων για την Προσυμπλήρωση και Υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων – στην ψηφιακή πύλη «myAADE» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) – κατ’ εφαρμογή του άρθρου του άρθρου 87 του ν. 5162/2024 (Α’ 198).

Ειδικότερα και σε ότι αφορά:

– Τον Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων ΟΤΑ

Οι Γενικοί Γραμματείς των Δήμων, οι Εκτελεστικοί Γραμματείς των Περιφερειών και, ελλείψει αυτών, οι Προϊστάμενοι Οικονομικών Υπηρεσιών των ΟΤΑ θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει: α) την εγγραφή τους στην ειδική διαδικτυακή εφαρμογή του ερωτηματολογίου και β) την εξουσιοδότηση των υπαλλήλων που θα αναλάβουν την καταχώριση και αποθήκευση των στοιχείων, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν αναρτηθεί στην ενότητα «Χρήσιμα έγγραφα και οδηγίες» της ιστοσελίδας του Κόμβου (https://deiktesota.gov.gr) μέχρι την 15η Ιανουαρίου 2025. Ακολούθως, η καταχώριση και η οριστική υποβολή των στοιχείων των Δήμων και των Περιφερειών για το έτος 2024, μέσω των αντίστοιχων ερωτηματολογίων, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2025.

 – Το Μητρώο Υπόχρεων Υποβολής Ετήσιου Αρχείου Εισοδημάτων

Οι Γενικοί Γραμματείς των Δήμων (ή ελλείψει αυτών οι Δήμαρχοι) και οι Εκτελεστικοί Γραμματείς των Περιφερειών (ή ελλείψει αυτών οι Περιφερειάρχες), θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει έως την 15η Ιανουαρίου 2025 την αρχική εγγραφή στο Μητρώο Υπόχρεων Υποβολής Ετήσιου Αρχείου Εισοδημάτων του ν. ενώ η διαβίβαση/υποβολή των στοιχείων σε αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2025. Σε περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, τότε επιβάλλεται στα παραπάνω υπόχρεα πρόσωπα πρόστιμο ύψους δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) ευρώ για την καταβολή του οποίου υπέχουν ατομική ευθύνη.

 

Αρχεία για Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων ΟΤΑ

Αρχεία για Μητρώο Υπόχρεων Υποβολής Ετήσιου Αρχείου Εισοδημάτων